ناناز من - خوشکل من

الفبای بچه داری رو میدونید ؟

1395/8/25 14:04
نویسنده : نانازی
538 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ، امیدوارم که خوب و خوش باشید .

من امروز این وبلاگ رو درست کردم اسمش رو گذاشتم . ناناز ، چون یه ناناز خوشکل دارم . این وبلاگ رو برای اون ساختم که تجربیاتم رو درموردش بگم . بعدا که بیاد عکس هاش رو هم براتون میزارم و خلاصه کار زیاد داریم . قبلا یه وبلاگ دیگه هم داشتم ولی نمیدونم پسوردش چی شد که یادم رفته . من اینجا درباره چیز های مختلفی با شما صحبت خواهم کرد اول بزارید بگم من کی هستم ، من یک مامانم که میواهم درباره تجربیات بچه اولم و بچه دوم با شما صحبت کنم . در کنار این کار میکنم (ترجمه مقاله انجام میدهم و از این جور کارا) و درگیر مسائل مختلفی هستیم .  . کلا هر چیزی که بدردتون بخوره رو میگم . به وبلاگ من سر بزنید 

نظر بدید و خلاصه هرکاری میتوانید بکنید که بیشتر باهم باشیم . بیشتر باهم اشنا بشیم و...

خوب بریم سراغ مطلب امروز مون : از ۹ ماه بارداری  خیلی سخت و اذیت کننده با موفقیت جان سالم به در برده اید و نوزادتان صحیح و سالم به دنیا آمده و حالا می خواهید بچه داری کنید ، اول بهتون تبریک میگم بعد ممکن شما بخواهید به همراه کارتون مثلا کار من چاپ مقاله است ، بچه داری هم بکنید . اما آن قدر با چیزهای پیش بینی نشده و عجیب و غریب در دنیای بچه داری مواجه می شوید که گیج و سر در گم می شوید خب ما کمکتان می کنیم فقط یادتان باشد که بچه داری هم مثل هر کار دیگری نیازمند اعتماد به نفس است

پس به خودتان خیلی مطمئن باشید و با ما در ادامه همراه شوید...

الفبای بچه داری برای مادران جوان

 

 

 

 

▪ کمک گرفتن از آن هایی که می توانند کمکی به شما بدهند، به خصوص در مورد بچه داری، هیچ جای خجالت و رودربایستی ندارد. مثلا من همان طور که گفتم شغلی در حوزه مقالات دارم ، بعد بهتون توضیح میدهم ولی مثلا کارهایی مثل : مقاله isi و یه همچین کارایی رو انجام میدهم و هنگام کار بچه داری هم میکردم و از مشتری هام کمک میگرفتم ! البته مشتری های خانوم ! ، کمک دهنده می تواند یک پرستار بچه، یک دوست جوان، یک همسایه با حوصله، مادر و همسرتان باشد.

▪ همیشه مراقب سر و گردن نوزاد باشید و از این نواحی با دقت بیشتری مراقبت کنید. من همیشه با وجود این که کار هم میکردم ، هنگامی که کار میکردم اول تمام خواسم به بچه بود بعد به کار ولی کارم رو با دقت انجام میدادم و مثلا اگر کسی درخواست چاپ مقاله isi داشت اون رو هم با دقت انجام میدادم.  زمانی که کودکتان در گهواره است یا او را در سبد مخصوصش حمل می کنید، حتما از سر و گردن او مراقبت کنید و وسیله ای را برای حمایت از این اعضا تهیه کنید.

▪ مراقب تکان دادن نوزاد خود باشید، اون چیز هایی که تو فیلم می بینید که بچه رو میندازن بالا ، میگرن ، فیلم هست ، هیچ وقت روی بچه اتون یه همیچن کاریی رو انجام ندهید . دیدم که میگم انجام ندید. توی محل کارم من مثلا اگر دارم روی یک پایان نامه ای چیزی کار میکنم . برای این که بچم خوابش ببره از این جور کارا نمیکنم ، شما هم نکنید .  چه در بازی یا شرایط دیگر. ممکن است همین تکان دادن های ساده باعث خونریزی های شدیدی در مغز و حتی باعث مرگ وی شود.

▪ اگر می خواهید نوزادتان را از خواب بیدار کنید، هرگز او را تکان ندهید؛ به آرامی و با خاراندن پای او یا زدن ضربه ای بسیار آرام در حد تلنگر به گونه اش، می توانید او را بیدار کنید. بچه مثل خودتون نیست که با اب پاشیدن بهش بیدارش کنید و یا نمیدونم وشکونش بگیرید . سعی کنید به کسایی که میخواهندد این کارو هم انجام بدهند این موضوع رو اموزش بدید . من توی محیط کارم یا خونه هم که هستم و دارم به کارام میرسیم (انجام پایان نامه) ای رو انجام میدهیم و یا هر کار دیگری . نمیزارم که باخشونت کسی بچم رو بیدار کنه .

▪ در آغوش گرفتن، شاید یکی از لذت بخش ترین جنبه های مراقبت از نوزاد است و معمولا در اولین ساعات و روزهای پس از تولد و هنگامی که پدر و مادر درصدد ایجاد یک وابستگی عمیق با کودک خود هستند و این لحظات نیز لحظات بسیار حساسی است، آغاز می شود. از هر فرصتی برای در اغوش گرفتن فرزندتون استفاده کنید .  نزدیکی فیزیکی می تواند به یک ارتباط عاطفی منجر شود.

▪ روند در آغوش گرفتن با بلند کردن او از روی زمین و نوازش سر او و ضربه های خفیف و متناوب و گونا گون با نوک انگشت به بدن او آغاز می شود.هم شما و هم همسرتان می توانید این فرصت را غنیمت بشمرید و هنگام بغل کردن یا مثلا شیر دادن با تماس بدنی یا پوست به پوست او را مورد حمایت عاطفی قرار دهید. برخی از انواع در آغوش گرفتن و ماساژ ممکن است به ارتقای رشد کودک و تکامل او کمک کند.

▪ احتمالا شما قبل از این که کودکتان را به خانه بیاورید، درباره استفاده از کهنه یا پوشک تصمیم می گیرید. در هر صورت باید بدانید که یک نوزاد به طور متوسط در حدود ۱۰ بار در روز، یا در حدود ۷۰ بار در هفته پوشک یا کهنه خود را کثیف می کند.

قبل از پوشک کردن نوزاد، اطمینان حاصل کنید که تمام تدارکات در دسترس است و نباید روی میز پوشک نوزاد خود را تعویض کنید. شما به این موارد نیاز دارید: یک پوشک تمیز؛ یک گیره (اگر پارچه استفاده شده است)؛ پماد پوشک در صورتی که کودک به بثورات پوستی دچار شده است؛ یک ظرف آب گرم؛ لیف حمام پاک، دستمال مرطوب پوشک یا توپی پنبه.

▪ بعد از هر بار دفع مدفوع یا در صورتی که پوشک او مرطوب است، نوزاد را به پشت بخوابانید و به برداشتن پوشک کثیف اقدام کنید. از آب، توپی پنبه و لیف حمام یا دستمال مرطوب استفاده کنید و به آرامی کودکتان را پاک کنید.

▪ برای بهبود جوش و بثورات پوستی و جلوگیری از خارش، از پماد استفاده کنید. همیشه شست و شوی دست های خود را به طور کامل پس از تعویض پوشک به یاد داشته باشید.

▪ برای جلوگیری از بثورات ناشی از پوشک یا درمان آن سعی کنید پوشک کودک را مکرر و در اسرع وقت پس از دفع مدفوع تعویض کنید. پس از تمیز کردن این منطقه با صابون ملایم و آب یا از میان بردن مواد اضافه، موضع را با یک کرم مانند اکسید روی بپوشانید تا از این ناحیه محافظت کند. آن ها را با مواد شوینده بدون رنگ و عطر بشویید و اجازه بدهید که برای بخشی از روز بدون پوشک باشد. این کار این فرصت را به پوست می دهد که کمی در برابر هوا قرار گیرد.

▪ چه با شیر مادر نوزاد را تغذیه کنید و چه با شیشه شیر، باید روش های تغذیه ای هرکدام و زمان تغذیه کودک را بدانید. مهم است بدانید که زمان شیر دادن به نوزاد بر اساس تقاضا، نیاز و احساس گرسنگی اوست و نشانه های آن شامل گریه کردن، گذاشتن انگشت در دهان و مکیدن آن و بی قراری است.

▪ یک نوزاد در هر ۲ تا ۳ ساعت نیاز به تغذیه دارد. در صورت استفاده از شیر مادر ، بگذارید از هر پستان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شیر بخورد و در صورت استفاده از شیر خشک، هر بار به او ۶۰ تا۹۰ میلی لیتر شیر بدهید.

▪ اگر نوزادتان به شیر خوردن بی میل است یا هر بار باید او را بیدار کنید تا شیر بخورد، با پزشک کودکتان تماس بگیرید. یک راهنمای خوب برای کفایت تغذیه ای نوزادانی که شیر خشک مصرف می کنند، محاسبه میزان شیر خورده شده است اما برای مادرانی که شیر خود را می دهند، تخمین کفایت تغذیه ای نوزادشان مشکل است اما نشانه هایی چون، وزن گیری مناسب، فعالیت کافی، خواب خوب، حدود ۶ بار دفع ادرار و چند بار دفع مدفوع در روز و در مجموع ۱۰ بار پوشک عوض کردن و آرامشی که به طور کلی در نوزاد وجود خواهد داشت، حاکی از تغذیه کافی نوزاد است.

▪ معمولا یکی از مشکلات والدین بعد از شیر خوردن نوزادشان، تجمع گاز در معده است. که به علت بلع هوا هنگام شیر خوردن ایجاد می شود. درچنین شرایطی باید با درآغوش گرفتن نوزاد و راه رفتن و ضربه و ماساژ ملایم پشت نوزاد، او را وادار به آروغ زدن کرد.در صورتی که نوزادتان به شدت در هنگام شیر خوردن یا پس از آن سر و صدا می کند یا به ریفلاکس دچار است یا گاز زیادی در معده اش تجمع می کند، اگر شیر مادر می خورد، هر ۵ دقیقه و اگر شیر خشک می خورد، با هر ۳۰ سی سی شیری که می خورد، باید با روشی که در زیر توضیح داده ایم، او را وادار به آروغ زدن کنید.

▪ برای وادار کردن نوزاد به آروغ زدن، نوزاد را روی دست تان بنشانید یا بخوابانید، به طوری که قسمت گوشتی کف دست تان در قسمت ریشه انگشتان، روی چانه نوزاد و قسمتی از دست تان که کمی پایین تر از مچ دستتان است، روی قفسه سینه او قرار گیرد. سپس با دست دیگر به آرامی به پشت او ضربه ملایم بزنید و در صورتی که بعد از چند دقیقه آروغ نزد، وضعیت او را تغییر دهید تا به نتیجه برسید. بعد از اتمام شیردهی و آروغ زدن نوزادتان، او را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت زاویه ۴۵ درجه که کاملا خوابیده نباشد، قرار دهید تا مواد غذایی خورده شده را برنگرداند.

پسندها (1)

نظرات (0)